Whitsundays en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karin Duijvesteijn - WaarBenJij.nu Whitsundays en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karin Duijvesteijn - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 April 2017 | Australië, Cairns

Mijn laatste blog, want helaas zitten de 3 maanden er op.
Ik heb echt een geweldige tijd gehad met Maaike in Nieuw-Zeeland (lijkt alweer zo lang geleden) en in Australië met heel veel leuke en gezellige mensen.
Maar hierbij nog mijn verslag van de laatste week. Te beginnen met de trip naar Whitsundays. Ik had een boot uitgekozen, genaamd Anaconda 3, die mij naar de Whitsunday eilanden en naar de Outer Great Barrier Reef zou brengen. Weer een hoogtepunt van mijn reis. Alleen moesten we afwachten hoe de eilanden en het reef erbij lagen in verband met onze grote vriendin Debbie (de cycloon).
De crew van het schip wist het ook niet want dit was pas de eerste keer na Debbie dat ze uitvoeren. Het zeil van het schip was wel beschadigd geraakt door de cycloon dus we konden helaas niet zeilen. Dan maar varen op de motor.
We sliepen met 4 personen in een klein hutje met smalle bedjes. Dat wordt nog wat de komende 3 nachten. Toen we aankwamen bij Whitehaven Beach schrokken we toch wel even. Dit strand is het 5e mooiste strand van de wereld. Nou....daar was nu weinig meer van over. Alle bomen die op dat eiland staan waren of geheel ontworteld of er zat geen tak meer aan de boom. Alle takken lagen over het strand heen en het o zo mooie strand was nu een waar slagveld geworden. We hebben 2 keer gesnorkeld bij de eilanden maar ook onder water had Debbie aardig huisgehouden. Het water was erg troebel geworden en veel koraal was weggevaagd. Wel hebben we supermooie vissen gezien. Helaas zijn we ook niet richting het Outer Great Barrier Reef gegaan omdat er teveel wind stond en het was niet veilig genoeg om de oversteek te maken. Uiteindelijk hebben we wel heerlijk weer gehad dus optimaal van het zonnetje genoten op de boot. Het was toch weer een hele ervaring deze trip. Na deze dagen reden gelukkig de bussen weer dus diezelfde avond zat ik al in de nachtbus naar mijn laatste bestemming: Cairns. Dat worden 9 lange uren dacht ik, maar het hielp dat ik de vorige 3 nachten op de boot had 'geslapen' dus het slapen in de bus ging me een stuk beter af. Daar stond ik dan om half 6 's ochtends in Cairns. Gelukkig konden we bij het hostel terecht op heerlijke lounge-bedden dus uiteindelijk nog een beetje slaap kunnen inhalen. Die dag heb ik de stad een beetje verkend en een paar keer moeten schuilen voor een paar tropische buitjes. Wat lag ik 's avonds weer heerlijk in een normaal bed. Omdat ik in dit hostel niet nog een extra nacht kon blijven had ik mijzelf een upgrade gegeven naar een hotel voor de laatste 3 nachten. Heerlijk weer een kamer voor jezelf met ook je eigen badkamer en een lekker groot bed. 2 uur noordelijker van Cairns heb je een groot tropisch regenwoud, Cape Tribulation genaamd. Dit moest ik ook gezien hebben dus met een dagtour die kant opgegaan. We hadden echt een superleuke groep met een geweldige tourguide. Wat Cape Tribulation zo bijzonder maakt is dat je 2 Werelderfgoedstukken in 1 gezichtsveld hebt. Vanuit het tropisch regenwoud loop je zo het strand op met uitzicht op het Great Barrier Reef. Dat is toch wel heel bijzonder. Ook hebben we nog een Cassowary (soort struisvogel) en zoutwaterkrokodillen gespot. Omdat ik toch nog een keer het koraal wilde zien dat niet door Debbie was aangetast heb ik ook nog een dagje gesnorkeld bij het Great Barrier Reef. Nou dat was wel een groot verschil. Supermooie felle kleuren koraal en enorm veel vissen (ook in alle soorten en maten). Dat was toch wel een hele gave afsluiting. Mijn laatste dag heb ik doorgebracht bij de lagoon en geprobeerd nog een beetje bruin te worden. Als allerlaatste afsluiting zijn we met zeven meiden naar de film Beauty& the Beast geweest.
En toen zat mijn avontuur erop. Er staat mij nog een 30uur durende terugvlucht te wachten maar ik ben nu wel gewend om lange afstanden te overbruggen.
Ik heb echt geweldige 3 maanden gehad met zoveel mooie momenten en herinneringen. Bedankt aan alle mensen die hier een bijdrage aan hebben geleverd.
Xx Karin

• 12 April 2017 - 11:31

Ellen :

Leuke blogs Karin! Ik wens je een hele fijne en veilige terugreis! Liefs!

• 12 April 2017 - 11:46

Esther:

Superleuk Kaar!! Tot snel

• 12 April 2017 - 12:14

Andrea Spruijt:

Goeie reis terug Kaar! Cape Tribulation is inderdaad heel gaaf, heb je Scarface de krokodil nog gespot? (als die er nog zit ;-) Tot snel!

• 12 April 2017 - 14:06

Viev:

Oh Kaar wat een gave reis heb je gehad. Kheb de laatste 3 blogs achter elkaar gelezen.
    Geweldig!! Zo gaaf dat je dit hebt kunnen meemaken. Goede terugvlucht, lekker nagenieten xx

• 12 April 2017 - 15:34

Saskia:

Ook voor de trouwe lezer erg jammer dat je avonturen aan de andere kant van de wereld er op zitten. Maar laat het begin zijn van nieuwe avonturen in ons eigen (west)land! Tot gauw Kaartje!!! Xxx

• 12 April 2017 - 19:35

Wilma:

Erg leuk om te lezen. Goede reis terug.