Noordereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karin Duijvesteijn - WaarBenJij.nu Noordereiland Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Karin Duijvesteijn - WaarBenJij.nu

Noordereiland Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Karin

06 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een nacht overgeslagen vanwege het vliegen kwamen we gebroken in Auckland aan. We moesten proberen wakker te blijven om direct in het ritme van de nieuwe tijdzone te komen. Dat viel echt niet mee. Uiteindelijk hebben we mountainbikes gehuurd en langs de hele kustlijn gefietst. Gelukkig werden we toen weer iets fitter, maar we vonden het helemaal niet erg toen we om 21.00 uur ons bedje in konden.
De volgende dag hebben we veel tijd doorgebracht met Tessa en haar gezin. Zij zouden die avond weer naar huis vliegen dus we konden mooi nog alle tips&tricks horen van het Noordereiland. Ook hebben we Mariska nog gezien. Ook zij was precies geland dus het was superleuk om met z'n allen nog te meeten. De volgende dag haalden Mariska en Pavol ons op om te gaan ontbijten met z'n viertjes. Dat was erg gezellig en daarna werden wij afgezet bij de camperverhuur. De camper werd ons huis voor de komende 3 weken. Het is een topcamper met aardig wat ruimte. Na de nodige boodschappen zijn we richting Coromandel Peninsula gereden. Onze eerste kampeerplek was een mooie parkeerplaats aan het water waar we de nacht hebben doorgebracht. In Nieuw-Zeeland mag je op veel plaatsen met een camper gratis parkeren en je hebt heel veel openbare toiletten. De dag erop zijn we gaan wandelen naar de Coromandel Cave en hebben Hot Water Beach gezien. Bizar dat je op het strand zit en je graaft in het zand en je krijgt super heet water. Daarna zijn we richting Tauranga gereden. Hier hebben we een vrij pittige wandeling bergop gemaakt maar het uitzicht was de moeite waard. Op naar Rotorua wat in het teken staat van thermische bronnen en natural hot water. Heel gaaf om te zien maar wel een rotte eierenlucht. Hier hebben we overnacht bij een camping waar ze 6 natuurlijke zwembaden hadden met temperaturen tot wel 40 graden. Heerlijk om hier in te zitten en zwemmen. Daarna een uitstapje naar de Waitomo Caves waar we miljoenen glowworms hebben gezien en door de grotten hebben gewandeld. De dag erop moesten we weer net onder Rotorua zijn omdat om 10.15 uur de geiser Lady Knox tot een uitbarsting zou komen en wel 21 meter hoog spoot. Was erg mooi om te zien en ook nog meteen wat modderpoelen meegenomen. Hierna zijn we doorgereden naar Lake Taupo. Het grootste meer van Nieuw-Zeeland. Hier hebben we heerlijke lunch gehad en daarna doorgereden naar Napier aan de oostkust. Wat een superleuk stadje is dat toch. Ook hier weer een bij een gratis parkeerplaats overnacht. Zaterdag werd echt een reisdag omdat we zondag de Ferry hadden geboekt vanaf Wellington naar het Zuidereiland. Gelukkig kwamen we op tijd in Welllington aan dus hadden nog even de tijd om kort door de stad te lopen. Ook dit was weer een hele gezellige, sfeervolle stad. Nu is het zondagochtend (inmiddels al maandagavond maar niet eerder wifi) en zitten we op de boot naar het Zuiderleiland. Het Noordereiland was al heel gaaf om te zien maar we zijn ook erg benieuwd naar het Zuidereiland.

• 06 Februari 2017 - 12:09

Kerstin:

Hey Kaar. Superleuk weer iets van je te horen. Fijn dat je zo aan het genieten bent. Ga zo door en tot volgend verslag maar weer. X

• 06 Februari 2017 - 21:19

As:

kaartje, super leuk om zo mee te lezen en alle meiden daar ook te zien :)
    maak er een top tijd van in de groen en gezellig camper ;)

liefs As